.

.

poniedziałek, 15 lutego 2016

# Na Ratunek


Zdarzało mi się w Przylądku Nadziei patrzeć przez te wielkie okna. Czekając, aż mój mały Pacjent wyplącze się z tych wszystkich kabli, rureczek, aż go odepną od pomp podających leki. Aż wreszcie po tych wszystkich zabiegach będzie mógł pójść zrobić siku i wrócić. I znowu, aż przyjdzie Pani Pielęgniarka podepnie przewody do "broviaka" i będziemy mogli wrócić do rozmowy.

Zdarzyło mi się siedzieć na parapecie, kiedy Mama mojego Małego Pacjenta  kurcząc się z rozpaczy, szeptała, że przerzuty są już wszędzie i dobrze, że chociaż nie boli..

Zdarzyło mi się też nie zdążyć..

Okna w Przylądku Nadziei są duże.
Za oknami jest park.
Czasem na spacer przychodzą całe rodziny.
Ludzie w pośpiechu biegną z pracy do domu.
Po drodze jeszcze dzieciaki trzeba odebrać...
Kupić farby na plastykę. Odwieść na angielski. "No ubieraj się szybciej bo nie ma czasu!"
Na tramwaj. Na kawę z przyjaciółką. Na imprezę. Zobaczyć się z ukochaną osobą. Podpisać kredyt w banku. Kupić ziemniaki. Znowu zepsuł się samochód. Przemoczyłam buty. Masakra co za beznadzieja.
Znowu pada.
Nienawidzę.
Znowu się spóźnię.
Mam dość.
Jutro..

Kiedy choruje dziecko, choruje cała rodzina.

Nie, nie wyobrażaj sobie jakby to było, gdyby Ciebie spotkało coś takiego.
Nie pytaj też gdzie jest Bóg.
Nie mów, że to jest niesprawiedliwe.
Nie mów, że tak nie powinno być.
I nie myśl.."gdybym mogła sprawić cud..."




Zamiast tego przytul dziś trochę mocniej swoje dzieci przed snem.
Nie twierdź, że jesteś niedobrą Matką bo Twoje dziecko je cukier, gluten i czasem odpuszczasz mu wieczorne mycie zębów, kiedy zaśnie na kanapie oglądając bajkę...
Ciesz się z małych rzeczy.
Myśl dobrze o sobie.
Zauważaj...
Pamiętaj, że życie jest cudem.

Wiesz, że bez magicznej mocy też możesz uczynić świat trochę lepszym? I, że od największego współczucia lepsza jest najmniejsza pomoc ?


"kto ratuje od zagłady jedno życie, to tak jakby ratował cały świat". 


Zachęcam Cię do odwiedzenia strony Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, która wspiera Małych Pacjentów w tej ciężkiej walce...
Przekazując swój 1% podatku na rzecz Podopiecznych Fundacji ratujesz życie...

Podaj dalej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz